Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 24 czerwca 2018

Pan Ludwik i Pani Róża

Jakiś czas temu kupiłam krzesło w stylu Ludwika. Urzekło mnie już na wstępie, jednak musiało przejść reanimację.



 Oparcie rozlatywało się, a tapicerka choć piękna, to była mocno poplamiona i wyblaknięta. 




Po zdjęciu tapicerki z oparcia, górna część zupełnie odpadła. 


Do stylizacji postanowiłam wykorzystać kredówki i woski. 


 Farba była w kolorze antycznej bieli. Później zabezpieczyłam ją czarnym woskiem. Na zdjęciach można zobaczyć, jak wosk zmienia odcień farby i podkreśla rzeźbienia. Aby nadać blasku położyłam jeszcze wosk złoty i bezbarwny.



Na nową tapicerkę wybrałam płótno drukowane. 



 Ten wzór wydał mi się bardzo oryginalny i przykuwający uwagę. 


Klasy dodała jeszcze taśma ozdobna. 


Efekt końcowy bardzo mi się spodobał.


I muszę przyznać, że nie tylko mnie. Krzesełko cieszyło się dużym zainteresowaniem i szybko znalazło nowego właściciela. To dowód na to, że jednak zaczynamy stawiać na nietuzinkowe egzemplarze.
 



3 komentarze:

  1. Piękne! Kinguś kolejne dzięło spod ręki Artystki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieknie wyszło i choć nie lubię pracować z kredowka to w takich meblach sprawdzają się najlepiej

    OdpowiedzUsuń